25 Eylül 2011 Pazar

ŞEFTALİ COBBLER..

  Bu bizim evimizin beş yıldızlı tatlılarından.Şöyle ki evimizde yeni denediğimiz bir lezzet damak zevkimize uygunsa sık sık tekrarlanır.Bu nefis lezzette bizim vazgeçilmezlerimizden.Bu tatlıyı sadece şeftali zamanı yememek için buzluğa da hep biraz şeftali atarım o kadar lezzetlidir...Gerçi cobbler esasında bir teknik..Tabanı meyve olan bir nevi tart..Tartlarda meyve üste konur.Oysa cobblerda meyve alttadır.Bu tarifi uygulayarak diğer meyvelerlede değişik cobblerlar yapabilirsiniz.Bu güzelim tarifi ne yazık ki çok yeni kaybettiğimiz bana mutfak konusunda inanılmaz ufuklar açan sevgili Arman Kırım'dan okuyup yapmıştım.Mutfağımda ondan öğrendiğim pek çok tarifi uygularım.Sizlerle de bu tarifleri sık sık paylaşacağım.
Şeftali 'Cobbler'

3 iri olgun şeftali, ince dilimlere kesilmiş

Bir avuç taze üzüm (Bu orjinal tarifte yoktu ekledim)

1/4 bardak (su bardağı) toz şeker

1 çorba kaşığı taze limon suyu

1 tatlı kaşığı mısır nişastası (Ben mısır nişastası yoktu buğday nişastası kullandım)

Üst hamuru için:

1 bardak un

1/2 bardak şeker

1 tatlı kaşığı kabartma tozu

1/2 çay kaşığı tuz

100 gr. (6-7 çorba kaşığı) soğuk tereyağı, küçük parçalara kesilmiş

1/4 bardak sıcak su (veya süt)
Yapılışı
Önce şeftalileri pişireceğiz.Fırını 220 dereceye getiriyoruz
İnce kesilmiş şeftalileri,limon suyunu,şekeri,nişastayı,üzümleri büyükçe bir fırın kabının içinde karıştırıp 10 dakika fırında pişiriyoruz.

Şeftaliler pişerken hamurunu hazırlıyorum.Un, şeker,tuz ve kabartma tozunu bir kapta karıştırıyorum.Daha sonra tereyağını elimle bu karışıma yediriyorum.Tamamen karışmasa da olur.Kıtırlı bir hamur olacak,daha sonra sıcak süt veya suyla bu hamuru kıvama getiriyoruz.

Bu arada şeftaliler pişmiş oluyor.Fırından çıkardığımız şeftalilerin üstü hamurla kaplanıyor.Bu işin biraz zor kısmı .Çünkü hamur bir bütün halde üstünü örtmüyor dağılıyor.Posta posta üstünü kapatın biraz açıklıklarda kalabilir pişerken kapanır.Bu arada hamuru açmak için merdane kullanabileceğiniz gibi elinizle de tezgah üstünde açabilirsiniz.

Fırının  orta katında 25 dakika pişirin.Üstü kızarınca çıkarın.Ben biraz fazla pişirmişim.Daha açık renkte olabilirdi ama tadı nefisti..Dondurma veya kremayla servis edebilirsiniz. Afiyet olsun şimdiden..
                                                                                                                           Tuğba

8 yorum:

  1. Nefisti ..Tecrübe ile sabit..! Ellerine sağlık hayatım..

    YanıtlaSil
  2. tuğbacım, neden son halinin fotosu yok??fırından çıktıktan sonrasının yani. ama şimdi bir fikir yürütüyorum. öylesine güzel koktu, öylesine çabuk tüketime geçtiniz ki resimleyecek zaman kalmadı:))böyle mi oldu canım? böyle olmasa da lezzetinin harika olduğunu tahmin edebiliyorum. tarifte çok pratiğe benziyor. deneyeceğim bir ara. ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle dene canım pişman olmayacaksın...Servis dondurmalı halinin görüntüsü daha etkileyici gibi geldi o yüzden onu koydum.Bir dahakine o halinide koyarım..

    YanıtlaSil
  4. şeftaliyi sevmeyen bana sevdirecek sanki bu tarif :)))

    YanıtlaSil
  5. Evet kesinlikle denemelisin bence canım.)

    YanıtlaSil
  6. Tubiş tarifi bugün okudum eve gelir gelmezde denedim:)çok da güzel oldu;) tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Canım çok sevindim denemene ve beğenmene...

    YanıtlaSil