20 Eylül 2011 Salı

Enginar göbeğinde fava


Herkesin sevdiği bir sebze olmasa da ben bayılırım enginara. Açıkcası neye ne kadar faydası var çok önemli değil benim için lezzeti yeter. Ben hep bezelye-havuç-patates üçlüsü ile pişirirdim enginarı. Baklaların kabuğunu temizlemeye üşenmediğimde ise iç bakla ile... Bu sene farklı bir tarif denedim bence harika oldu. Sofra dergisinden almıştım bu tarifi. Her ne kadar bir yanda favayı hazırlamak diğer yanda enginarları pişirmek uğraştırıcı gibi gözükse de değiyor emeğinize. Hazır Timur uyumuşken tarifini sizlerle paylaşayım dedim. Şimdiden afiyet olsun...

6 kişilik

6 adet enginar
1 adet soğan
2 su bardağı su
6 çorba kaşığı zeytinyağı
5 adet kesme şeker
Yarım limonun suyu
Tuz

Fava için:
1 su bardağı kuru bakla
1 adet orta boy soğan
2 su bardağı su
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Yarım limonun suyu
1 adet kesme şeker
1 çay kaşığı tuz

Üzeri için:
Kıyılmış dereotu

Fava için, kuru baklayı 7-8 saat suda bekletin. Suyunu süzüp bir tenecereye alın. Üzerine dörde bölünmüş soğan ve geri kalan malzemeler ilave edin. Baklalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Baklalar ılıdıktan sonra blenderdan geçirip ezip favanızı hazırlayın.

Enginarları bir tenecereye alın ve üzerine piyazlık doğranmış soğanları, ve geri kalan malzemeleri ilave edin. Kapağı kapatıp pişirmeye başlayın. Tencerenizin üstünü kapatacak büyüklükteki yağlı kağıdı akan suyun altında hafifçe ıslatıp sıkın. Enginarlar kaynamaya başlayınca kağıdı tencerenin üstüne örtün. Kapağı kapatıp ocağı kısın. Enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirin.

Enginarların içini hazırladığınız fava ile doldurup kıyılmış dereotu ile süsleyin.

Ben zeytinyağlı yemekleri servis edeceğim günden bir gün önce hazırlıyorum. Bu şekilde çok daha lezzetli oluyorlar. Ayrıca zeytinyağlı bir şey pişirdiğinizde acele etmeyin. Bırakın pişirdiğiniz tencerede soğusun ondan sonra servis tabağına alırsınız.Tadının ne kadar farkettiğini göreceksiniz.

                                                                                                                                       Derya

2 yorum:

  1. Çok çok iyi görünüyor blogdaşım en kıa zamanda senin tarifinle uygulayacağım ,nefis olacağına eminim

    YanıtlaSil
  2. bayılacaksın !!!! afiyet olsuuuuun

    YanıtlaSil