18 Eylül 2011 Pazar

Çorba zamanı geldi....


Evet,  Eylül’ün 16 sı bugün bir haftadır akşamları üstümüze bir şey almadan çıkmıyoruz. Çünkü akşamın serinliği artık ince giysilerle geçiştirilecek gibi değil. Şöyle içimiz yana yana serin bir şeyler arama isteği de bir haftadır kayboldu. Ben de bir süredir bu duyguyla birlikte soframıza veda eden çorbalara dönüş yaptım. Bugün mis gibi sütlü tarhana çorbamızı öğle yemeği olarak içtik.Çok iyi geldi.Herkes tarhana çorbası yapmasını bilir ve sanırım herkesin kendine özgü lezzet ip uçları vardır. Benimkileri sizinle paylaşayım.
                             

              Taze fasulye de zeytinyağlı halinden biraz daha güç,enerji verecek kuşbaşılı haline mevsimsel dönüş yaptı.Zaten son demleri artık....
.
                              Sütlü Tarhana Çorbası
Öncelikle doğal olarak yapılmış iyi bir tarhana(Ben yarım neskafe fincanı kullandım)
Üç domates
Yarım yemek kaşığı biber salçası
Yarım neskafe fincanı süt
Yarım yemek kaşığı kekik
Tuz, karabiber(herkesin ağız tadına göre)
 İki yemek kaşığı fındık yağı
Bir litre kaynamış dinlenmiş su
1)Tarhananızı yarım bardak suyla ıslatın.
2)Domatesleri kabuklarından soyup fındık yağıyla ve bir iki yemek kaşığı suyla pişirin.
3)Daha sonra bu karışıma biber salçasını ekleyin beraber pişirmeye devam edin.
4)İyice piştiklerinde ıslattığınız tarhananızı suyuyla birlikte katın.
5)Bir iki karıştırıp kaynadığında suyunuzu katın. Beraber pişirin bu arada tuz, kekik, karabiberinizi de ilave edin.
6) İyice kaynadığında sütünüzü ilave edin. Bu çorbanıza kremamsı   hava  verecek  nefis yapacak.
7) Ben hepsini  pişirdikten sonra kevgirden geçiriyorum, blendırlada olabilir.Fakat ben bu tarifte kevgirden geçirmenin çorbanın dokusuna daha iyi geldiğini düşünüyorum.En üstüne kıtır ekmek olabilir,krema olabilir ama lütfen taze kaşar koymayın.Çünkü taze kaşar her yemeğin tadını birbirine benzetip,kişiliksiz bir lezzet oluşturuyor. Pek çok yemek yazarı da aynı görüşte.Afiyet olsun….  
                                                                                                Tuğba

2 yorum:

  1. oğlumun en sevdiği çorba. bu tarifi de deneyeceğim canım blogdaşım. eminim oğlum bunu da çok sevecek. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. tarhana çorbasını hiç sütle yapmamıştım.. lezzetli görünüyor mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil