15 Eylül 2011 Perşembe

Kış Hazırlıkları




   Bütün uzmanların söylediği gibi her yiyecek mevsiminde yenmeli ,mevsiminde olmayan sebze ve meyveler satın alınmamalı.Zaten kışın aldığınız domatesin yazın o mis gibi (tabi hormonsuz ,doğal olanları kastediyorum) yaz güneşiyle olgunlaşmış domateslerle alakası yok.Bu yaz yaptığımız Ege gezisinde güneş ışığıyla olgunlaşan mis gibi salça hazırlıklarını,kurutulan biberleri resimlemiştik.Bende evimize döndüğümde beş,altı kilo domates aldım ve kışa hazırlık domates sosları hazırladım.Çünkü kışın hiç domates satın almıyorum.O tatsız domatesler yerine yaz domatesleriyle hazırladığım kendi domates soslarımı kullanıyorum.Hem çok pratik  hem çok lezzetli oluyorlar.
    Hazırlamak için ne yazık ki blendırımdaki bozukluktan dolayı tek tek hepsini rendeledim.Sonra onları iki üç yemek kaşığı tuz ve ağız tadıma göre biraz şekerle pişirdim.Bu arada göz kararı zeytinyağı ve iki yemek kaşığı elma sirkesini ateşten indirmeme yakın karışıma kattım.Sıcak sıcak kavonozlara koyup kapaklarını kapattım.                                                                                 
                                                                                                                  Tuğba                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder