26 Eylül 2011 Pazartesi

İNCECİK KREPLER

 Sabah kahvaltılarında incecik krepleri reçelle hüpletmeyi çok seviyorum.Çokta güzel bir krep tarifi var elimde yine Arman Kırım'dan aldığım.Tam benim sevdiğim kıvamda incecik ,lezzetli krepler oluyor.Bu krepleri birde kıymalı,bol havuçlu bir harçla birleştirip yapıyorum.Onu da bir başka zaman resimlerim sizlerde denersiniz.
Krep
Malzemeler: 1+1/4 bardak süt; 1 çorba kaşığı tereyağı; 3/4 bardak beyaz un; bir tutam tuz; 2 yumurta.

Önce sütü tereyağıyla karıştırıp ısıtın ve soğumaya bırakın.
Sonra ayrı bir kapta unla tuzu karıştırın ve ısıtıp soğuttuğunuz sütü bu karışıma yavaş yavaş çırparak yedirin.Bir sonra ki aşama olarak bu karışıma iki yumurtayı katın.Çırparak yedirin.Bu karışım kek hamurundan çok daha akışkan bir karışım olacak.
Bu arada yanmaz bir teflon tavaya bir iki damla yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)  damlatın .
İyice ısınınca çorba kepçesiyle iki kaşık krep hamurunu dökün ve yayın.
İki tarafı kızarınca  düz bir tabağa aktarın. Yanında eşlik etmesini istediğiniz yiyeceklerle lezzetini arttırın.
                                          Gün ışığıyla yıkanan kahvaltı ( iki)
                                                                                                                                  Tuğba

1 yorum: