26 Kasım 2011 Cumartesi

Sodalı-Galeta Unlu Börek


Çok sevdiğim bir börektir bu... Çıtır çıtır çünkü. Timur'un doğum gününden bir gün önce okuldan kızlarla günümüz vardı hem o gün için hem de doğum günü için yaptım. Bir gün önceden yapıp derin dondurucuda bekletebilirsiniz. Davet günü sarmakla ve iç malzemesi ile uğraşmak zorunda kalmadığınız için zamandan da kazanç oluyor aslında. Börek gibi ana bir çay keyfi lezzeti de aynı güne sıkışmamış oluyor böylece. Yanılmıyorsam tarifi Sofra dergisinden almıştım. Ordaki tarif ıspanaklıydı bense patatesli ve kaşar peynirli denedim. Daha önce de kıymalı yapmıştım o da oldukça güzel olmuştu. Ben burda orjinal tarifi bozmadan vereceğim.Siz damak zevkinize göre iç malzemesini hazırlayabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsuuuuuuuun...

SODALI ISPANAKLI BÖREK
Malzemeler:
Ø 1 kilo ıspanak
Ø Beyaz peynir
Ø Kırmızı pul biber
Ø 4 adet yufka
Ø 1 şişe soda
Ø 50 gram margarin
Ø 1 su bardağı galeta unu
Ø Sıvı yağ

Yapılışı:

Bir yufkayı dörde bölün. Her bir parçayı sıvıyağla yağlayın ve ikiye katlayın. Ispanak, beyaz peynir ve pul biberle hazırladığınız içi geniş uca koyun kenarlardan sararak bir rulo elde edin. Tüm yufkalarla aynı işlemi yaptıktan sonra ruloları önce maden suyuna batırın sonra da eritilmiş margarinle altlı üstlü iyice yağlayın. Yağlanmış börekleri galeta ununa bulayıp tepsiye yerleştirin ve altı üstü kızarana kadar pişirin.

                                                                                                                                     Derya


3 yorum:

  1. Evet çook lezzetliydi Deryacığım...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Blogdaşım çok lezzetliydiler gerçekten.Ben epey bir yemiştim.

    YanıtlaSil