22 Kasım 2011 Salı

Oğlumun ilk doğum günü pastası


Gecikmeli de olsa sonunda kutladık oğlumun doğum gününü. Anneannemiz ve babaannemiz İstanbul'a gelince ailemiz -hemen hemen- tam oldu ve başladık hazırlıklara. Sağolsun annem çok yardımcı oldu bana yoksa yetiştirmek çok zor olacaktı. Ben öncelikle oğlumun doğum günü pastasını paylaşmak istedim. Tarifi Sofra dergisinden aldım üzerinde bir iki değişiklik yaptım ve bence ilk denemeye göre gayet lezzetliydi. Belki " aaa hiç olur mu öyle şey diyeceksiniz " ama ben çocukluğumuzda annelerimizin yaptığı klasik pandispanya ve de çikolatalı kremadan oluşan pastayı hiç mi hiç sevemedim. Bu tarif bu tattan oldukça uzak olduğu için çok ama çok sevindim. Daha fazla uzatmadan vereyim tarifi...

Dergide pasta için 8 kişilik diyordu ama yanına yapılan şeylerle beraber çok rahat 12 kişiyi ağırlar. Malzemeler şu şekilde:

Kek için:
4 yumurta (ben kekte 3 ten fazla yumurtaya tahammül edemediğim için 3 tane kullandım)
1 su bardağı toz şeker
150 gr margarin
2 paket 80 gramlık bitter çikolata (ben 140 gr kullandım)
1 çorba kaşığı kakao
4 çorba kaşığı tepeleme un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Ara dolgu için:
Yarım litre (2.5 su bardağı) süt
1 yumurta
4 çorba kaşığı un
1.5 çay bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı margarin
1 paket vanilya

Margarin eritilir ve ılıması için kenara alınır. Çikolata benmari usulü eritilir. Yumurta ve toz şeker iyice çırpılır ve eritilmiş margarin, çikolata ve kakao ilave edilerek biraz daha karıştırılır. Sonra geri kalan kek malzemeleri ilave edilerek iyice karıştırılır ve iyice yağlanmış 22x22 ebatlarındaki yuvarlak kek kalıbına boşaltılır ( ben kalp şeklinde bir kalıp kullandım). Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir ve soğuyunca ortadan ikiye ayrılır.

Krema için süt, yumurta tencereye alınır ve karıştırılır. Un ve toz şeker ilave edilerek kısık ateşte sürekli karıştırılarak pişirilir. Koyu bir kıvam alınca ocaktan indirilir. Margarin ve vanilya eklenir. Mikserle biraz çırpılır. Kremanın bir kısmı üst dekor için kenara ayrılır ve geri kalan kısım kekin alt parçasının üstüne yayılır. Ben burda tariften farklı olarak evde bulunan kestane şekerlerini ve yarım çay bardağı kadar damla çikolatayı da kremanın üstüne ilave ettim. Elbette tercih sizin damak tadınıza kalmış. Diğer kek parçası ile krema kapatılır. Üstüne kenara ayırdığımız krema yayılır ve kekimiz hazır.

Ben bu noktadan sonra ekstra bir şeyler yapmak istedim. Evde şeker hamuru yapmak için glikoz ve jelatin yoktu ben de elimdekilerle idare ettim. Biraz nişasta ve pudra şekerine süt ve gıda boyası ekledim ve çok profesyonelce olmasa da basit bir şeker hamuru elde etmiş oldum. Yukardaki resimde göreceğiniz gibi küçük toplarla pastamı süsledim. Sonrasında çikolata kırıntıları ile pastamın üstünü ve kenarlarını kapladım. Mumumuzu da diktikten sonra pastamız hazır olduuuuu...

Oğlum elbette kendisi için yapılan pastanın farkına varamadı sadece yanan mum çok cezbetti onu. Olsun bu da şimdilik yeter. İlerde beraber bir pasta yaparız umarım onunla.

                                                                                                                                     Derya


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder