11 Kasım 2011 Cuma

MEYVELİ KEREVİZ

   Doğrusu bloğa koymak istediğim ilk kereviz yemeğinin etli kereviz yemeği olmasını uzun bir süredir planlıyordum.Fakat zeytinyağlısından daha sık, etlisini pişirmeme rağmen bir türlü resimleme fırsatım olmadı.Bakalım bir başka sefere artık.Ben evde çok sık pişiriyorum kerevizi , çok seviyoruz aromasını.Bu meyvelisi  hele çok farklı bir aroma içeriyor.Tavsiye ederim.Tarif Ali Poyrazoğlu'nun tarifi.Yukardaki masa da Almanya'dan gelen bir misafirimiz için hazırladığımız sofra.Kendisi de yemek pişirmeyi çok seven Christian salatayı  kendi getirdiği bıçakla bizlere yaptı.Ne güzel düzenlemiş değil mi?Fotoğrafta gördüklerinize ek olarak nohutlu pilav ve tavuk ana yemekti.Fakat resmini çekmemişiz.
                                                                 Meyveli  Kereviz
İki büyük kereviz
Bir büyük soğan
Bir orta boy ayva(orjinal tarifte armuttu,ben ayva kullandım)
Dört tane mandalina
İki havuç (orjinal tarifte yoktu ben ekledim)
Bir avuç bezelye (orjinal tarifte yoktu,buzluktan ben ekledim)
Bir,buçuk yemek kaşığı bal
İki yemek kaşığı hardal (orjinal tarifte hardal tanesiydi)
Yemeğin üstünü örtecek kadar dinlenmiş su
Bir duble konyak yada viski
Servis için dereotu,tuz
Tarif
Soğanlar iyi bir zeytinyağında çevrilir.Kuşbaşı kesilmiş kerevizler eklenir.
Sonra dörde bölünmüş mandalinalar hemen ilave edilir.Mandalinalar kabuklarıyla birlikte atılıyor.Nefis bir aroması oluyor.Havuç ,bezelye ve ayvalarda katılıyor.
Sonra zevke göre su eklenir.Ben çok su tercih etmiyorum.Hardal suyla karıştırılarak ilave edilir.
Bundan sonra bal ve konyakta eklenir.
Hepsi  pişince altını kapatıp yemeği dinlenmeye bırakıyorsun.Tuzunu pişirirken ekliyorsun.
Servis yaparken dereotuyla süslüyorsun.
Tatlımız Giresun kadayıfıyla yapılmış nefis kadayıftı.Ama bu çok özel tatlı,  tek başına ayrı bir yazıyı ve tarifinin verilmesini hak ediyor.                                                                                                                       Tuğba
                                                                                                                    

2 yorum: