4 Aralık 2011 Pazar

Tam Buğday Unuyla Yapılmış Ispanaklı Açma Börek....

 
Bu Pazar kahvaltıda açma börek yapmak istedim. Fakat yaptığım börek aynı zamanda sağlıklı olsun istedim. Bunun sonucunda tam buğday unuyla nefis bir ıspanaklı börek yaptım. Kesinlikle tavsiye ediyorum, deneyin. Çok lezzetli oldu. Beyaz unla yapılan böreklerden hiçbir farkı olmadığını hatta daha yoğun bir aroma içeren lezzetli bir börek olduğunu söyleyebilirim.

Tarif
Hamur için

2,5 büyük su bardağı tam buğday unu(hamurun kıvamına göre biraz daha ekleyip çıkarabilirsiniz)

3/4 su bardağı evdeki yoğurttan çıkan yoğurt suyu, biraz normal suyla karıştırabilirsiniz.

1,5 çorba kaşığı zeytinyağı (isteğe bağlı biraz daha ekleyebilirsiniz)

1 tatlı kaşığı tuz

Yarım paket kabartma tozu

İç Harcı

300 gr kadar ıspanak yaprakları

1 soğan

Göz kararı beyaz peynir
Üstü İçin
1 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
Çörek otu
Yapılışı

Önce hamuru hazırladım. Un kabartma tozu ve tuzu karıştırdım.
Sonra yoğurt suyu ve zeytinyağını ilave edip kulak memesinden biraz daha sert bir hamur için iyice yoğurdum.
Daha sonra buzdolabına hamuru dinlenmeye bıraktım.

İç harcı için bir soğanı ve ıspanakları birlikte kavurdum. En son beyaz peynirleri ve tuzunu ilave ettim.

Hazırladığım hamurlardan avuç içi bezeler yaptım. Onları bol unla, merdaneyle iyice açtım. Açarken beyaz undan biraz daha fazla un istiyor. Açtığım yufkaların üstlerini az bir zeytinyağıyla yağladım.

Sonra ıspanaklı harçtan bolca koyup rulolar yaptım. Üzerlerine yoğurt ve yumurta karışımını sürdüm. Sonrasında çörekotlarını serptim.200 derece fırında üzeri ve altı iyice kızarana kadar pişirdim. Afiyet olsun sağlıklı ve leziz bir öğün.                                                                                             
                                                                                                                                                         




1 yorum:

  1. elinize sağlık. ben de tam buğday unuyla el açması börek denedim ama beyaz unla yapılan gibi kıyır kıyır olmuyor,küçük bezeleri azıcık açıp zeytinyağı sürüyorum, bir gece beklemesine rağmen yağı çekmemiş oluyor. sizinki nasıl oldu ?

    YanıtlaSil