8 Kasım 2011 Salı

Mutlu Bayramlar

'Likör, benim için bir bakıma  bayram demektir. Likör, ince, uzun ayaklı kadehlerde ikram edilir. Azize hanımefendinin vişne likörü elbette vişne çürüğü rengindedir. Biraz tarçın, bir hayli karanfil kokar. Pek şekerli, şurup kıvamındadır; biz çocukların bile içmesine izin verilir. O vişne likörünü çok severdim. Tadından mı, kendine özgü rayihasından mı, kadife perdeleri çağrıştırır renginden mi, bilmiyorum.”
                                                                                                                               Selim İleri

   Selim İleri ,bayram ikramlıklarının içerisinde mutlaka yer alan likörden böyle zarif bir İstanbul geleneği olarak bahsetmiş.Bende çocukken bayramda İstanbul'a halama geldiğimizde mis gibi tarçın,karanfil kokusu ve zarif likör kadehlerini çikolatalarla özdeşleştirir,çok severdim.Biz çocuklara Selim İleri gibi ikram edilmezdi ama kokusu ve rengi çok hoşumuza giderdi. Bu bayram halamın nefis yemekleriyle bayram yemeğimizi yedikten sonra birde kahveyle kendi el yapımı vişne likörünü içtik.Sadece içmekle kalmayıp biraz eve de getirdik ve hemen ikramımızı yaptık.Gerçi onun zarif sunumlarını resmetsem çok güzel olurdu ama fotoğraf makinasını aldığım halde kartı bilgisayarın üzerinde takılı kaldığı için ne yazık ki hiç fotoğraf çekemedim. Evde kendi sunumumuzun resmi burada.Tarifini de vişne zamanına saklıyorum.Bu sene bende yapacağım kendi vişne likörümü.
   Mutluluk dolu ,anlamlı ,üretici güzel bayramlara ve günlere...
                                                                                                                 Tuğba     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder