2 Ekim 2011 Pazar

Fırında Pişmiş Domates Çorbası(Roasted Tomato Soup)

 Bugün , Smitten Kitchen adlı bogda  görüp  hemen yapmalıyım dediğim roasted tomato soup çorbasını yaptım.Tahmin ettiğim gibi çok lezzetli bir çorba oldu. Gerçi çektiğim resimler diğer blogdaki gibi güzel görünmedi  ama yine de idare eder sanırım . Bizde böylece bol  bol  pişmiş domateslerden , likopen aldık.Yanına da soya soslu tavuk yeşillik ve kırmızı soğanlı bulgur pilavı yaptık.Pazar mönümüz böylece oluşmuş oldu.Tatlı olarak çocukluğumuzun mozaik pastası, Keira Knitley ‘li Son Gece filmini izlerken, sütlü çayla yenilecek .Bunların üzerine pazartesi sendromu yanımıza uğramaz sanırım.)
                Bu resim Smitten Kitchen'ın yetenekli bloggerının sitesinden onun yaptığı çorbalar...Benim yaptıklarımda peynirler bu kadar güzel kabarmadı.Sanırım peynirlerin farklılığından.Fakat tadı çok rafine ve güzeldi.

                         

Fırında Rosto Edilmiş Domates Çorbası
6 kırmızı olgun domates
Kekik
2,3 diş sarımak
Consome(et suyu)Ben buzluktaki kendi yaptığım et suyunu geç çıkarıp açamadığım için biraz sütle kıvam verdim
3,4 çorba kaşığı zeytinyağı
Kırmızı biber,tuz ,kekik(isteğe bağlı miktarlarda)
Yarım soğan(bu da isteğe bağlı)
Üzerine ben (kaşar,hellim ve lor peynirlerini karıştırdım)

 YAPILIŞI




 Domatesler ikiye bölünecek üzerlerine kekik sarımsak zeytinyağı boca edilecek. 200 derece fırında yaklaşık bir saat  pişirilmeye bırakılacak.Bu rosto edilme işlemi oluyor.
 Pişirilen domatesler blendırda çekilecek.
Blendırda çekilmiş domatesler aygazda pişirilip et suyu veya sütle zevke göre biraz daha akıcılık sağlanacak.Kırmızı biber,tuz karabiber bu esnada eklenecek
 Sonra kıvam verilmiş çorbalar fırında pişirmeye uygun tek kişilik kaplara paylaştırılacak ve üzerine çiğ soğan rendelenecek.(Bu Smitten Kitchen adlı blog yazarının gizli lezzet hilesiymiş.Bence de fena olmadı ama hafif soğanın çiğ tadı ağza geliyordu.Bundan hoşlanmayanlar yapmayabilirler.)
 En üste hazırladığınız peynir karışımlarını koyun.Burda evde eski kaşar olsa iyi olurdu.Ben olmadığı için kullanmadım.Taze kaşarın kişiliksiz tadını zenginleştirmek için hellim ve ekşimikle karıştırdım.Peynirler kızarana kadar tekrar fırına koydum.(Beş ,on dakika)
Çorba nefis aromasıyla bizim gönlümüzü kazandı.Yapacaksanız geç kalmayın.Son iyi domatesler pazarlarda.  
Bu arada Smitten Kitchen adlı bloggıra da  teşekkürler.Umarım bizim de Derya'yla  onun gibi başarılı uzun soluklu bir blog yaşantımız olur.
                                                                                                            Tuğba

 

4 yorum:

  1. canım harika görünüyor...bloğunuzu takip başladı

    YanıtlaSil
  2. Canım sağol ,sevindim beğendiğine...

    YanıtlaSil
  3. Tuğbacığım çok değişik bir tarif ellerine sağlık. Soğan kısmı benim biraz kafamı karıştırdı eklemesek tadında çok bir değişiklik olur mu sence?

    YanıtlaSil
  4. Yok Deryacım çok fark yaratmaz bence.Zaten o kadar yoğun ve güzel bir tad oluyor ki domates ve sarımsağın pişmiş hali olmasa da olur.

    YanıtlaSil