14 Ekim 2011 Cuma

Somon Çeşitlemeleri

 

  Yağmurlu bir İstanbul gününde hafta sonuna geçişi balıkla yaptık.Bu arada iki yeni tarif denedik.Birini  Ali yaptı.Yeni aldığı kitap sanırım onu da daha fazla mutfağa sokacak. Kitap mı?'Mutfakta Erkek Var'.Aslında ben çok istiyordum kitabı. Oda hemen almış.Şiddetle yeme içme işleriyle ilgilenenlere tavsiye ediyorum.İlgilenmeyenlerin de ilgisini çekecek pek çok  güzel anı ve anekdot var.Tabii bir dolu özel tarifte aynı zamanda.

Nasıl zevkle okuyorum.Bir taraftan su gibi zevkle okuyorum,bir taraftanda bitmesin istiyorum hiç.Ne çelişki!Neyse işte denediğimiz yeni tarifin biri bu kitaptan Ferzan Özpetek'in yaptığı bol sarımsak, kırmızı biber ve ekmek kırıntılarıyla yapılan spagetti.Bunu Ali yaptı.Güzel ve basit bir tarif. Diğeri ise benim ne zamandır yapmayı düşündüğüm balık köftesi. Balık köftesi tariflerini  değişik blog ve kitaplarda çok okumuştum. Öyle olunca kafamda vardı epey birşeyler,bugün harekete geçtiler .Bir kısım somonlar fırında buğulama diğer bir kısmıda balık köftesine dönüştüler.Hiç bir yere bakmadan akıldan yaptım nefis oldular.Şiddetle tavsiye ederim.
Malzemeler
Bir büyük somon diliminin yarısını kullandım.
1 Patates( orta sertlikte haşlanacak)
1Yumurta
1 Bardaktan çok az tam buğday unlu ekmekten yapılmış ekmek kırıntısı (Ben bayat iki dilim tam buğday ekmeğini blendırda parçalara ayırdım)
Dereotu (köftelik kadar zevke göre)
Maydanoz(köftelik kadar zevke göre)
Karabiber
Kırmızıbiber
Tuz
Kızartmak için az fındık yağı
Yapılışı
Önce somonları kıyma haline getirmek için bir bıçakla küçük küçük parçaladım
Sonra yumurtayı diğer tüm malzemeleri ve haşlayıp rendelediğim patatesleri karıştırdım.
Tombul tombul köfteler yaptım.
Az yağda teflon tavada kızarttım.
Sonra afiyetle yedik.Öndende çok güzel bir çorba vardı ama onun tarifi ve resmi bir başka zamana kaldı.
                                                                                                                                                 Tuğba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder