29 Ekim 2011 Cumartesi

Şenlikli Sofra

           Geçen hafta yemeğin sadece aracı olduğu şenlikli bir sofra kuruldu bizim evde. Eve gelen dostların her birinin elinde bir müzik aleti vardı. Hepsinin resmini yayınlamaya kalksam yedi tane farklı müzik aletli 
resim olacaktı  düşünün. O yüzden o gün evimizde müzik baştacıydı.Yemekler mi oldukça çeşit yapmama rağmen gün ışığında fotoğrafları çekilmediği için resimler bence keyifli çıkmadılar.Yine de sizlerle paylaşacağım.Zaten bu aralar yazı yüklemememin temelinde de  bu sorun yatıyor. Acaba çok daha iyi resimler çekip bloğu öyle mi güncellesem derdine düştüm bu aralar.Bakalım bu işe bir çözüm bulmaya çalışıyorum kendi adıma.Umarım çok yakında çok daha kaliteli resimler yükleyebileceğim bebek bloğumuza.
                                                   Mantarlı Bonfile Ve Renkli Pilav
   Bonfileleri döküm tavada bir beş dakika mühürledim.Sonra üzerlerine üç diş sarımsak rendeledim.Bir beş on dakikada beraber pişirmeye bıraktım.Sonra bol suyla yıkadığım ne yazık ki konserve olan mantarları üzerlerine boşalttım.Üstüne en son sonbaharda  hazırladığım domatesli sostan boşalttım.Yeme zevkimize göre pişirmeye bıraktım.Çok pişirip kurutmadım.Böyle yaparak tüm lezzetinin kaçmasını istemezdim.Bol kekik karabiberlerle tatlandırdım.
                                                  Ispanaklı Börek Ve Patlıcan Salatası
   Bol soğanlı ,beyaz peynirli, ıspanaklı güzel bir börek harcı hazırladım.Yufkaları zeytinyağıyla yağlayıp harçlardan geniş rulolar yaptım.Üstlerine yoğurtlu ,yumurtalı ,zeytinyağlı harç sürdüm.Bol çörek otu döktüm.Yoğurt , börekleri yumuşak yapıyor.Çok beğeni aldı ıspanaklı böreklerimiz.


Yalancı Çerkez Tavuğu
Haşladığım organik tavukları biraz sulu sulu bıraktım.Sonra göz kararı yoğurt ve az mayonezle karıştırdım.Yarım su bardağı ceviz ve üç beş diş sarımsağı blendırda çektirdim.Kırmızı biber, tuz ,kimyon kattım.Ah ahusha yani biz çerkezlere özgü bir nevi kişniş olan baharat olsaydı daha doruk noktası olurdu ama bu haliyle de güzeldi çok.En son tırnak pidelerini tost makinasında tereyağıyla kıtır haline getirdim.Onları ekledim.Asıl orjinal çerkez tavuğundan farklı ama çok lezzetliydi.

                                     
                                                                  Barbunya
                                                                Arnavut Ciğeri
            Ciğer dışardan alındı.Soğanlarla süsledik.

                                                           Ali'nin Kış Salatası
                                                           Pastırmalı Peynirler
  Bu kadar yemekten  sonra ertesi güne de yemeğimiz hazırdı.Birde akşam ki soframızda mis kokulu karanfiller vardı.Onlar resimlenmemişti.Ertesi gün onları çektik tekrar.
   Fakat bizim çok eğlendiğimiz günden iki gün sonra ne yazık ki Van'da ki acı depremle hepimiz çok sarsıldık. Bende Adapazarı  İzmit depremini bizzat Adapazarı'nda yaşamış biri olarak çok çok üzüldüm.Umarım orda herşey çok hızlı yoluna girebilir.İnsanlar daha az acı çekerler. Biliyorum ki çok zor ama..
                                                                                                                          Tuğba

5 yorum:

  1. Harika yemekler yenildi ve çok keyifli bir müzik yaşandı...

    YanıtlaSil
  2. tuğbacım ya imrenmekle kıskanmak arası bir duygu içindeyim hayatınıza karşı:))hem eğleniyorsunuz hem besleniyorsunuz hem de bu işi dost meclisiyle yapıyorsunuz. ne diyim? daha nice güzel sofralarınız olsun ve içinde hep mutluluk olsun...

    YanıtlaSil
  3. Canım, bu sofralardan biri senin güzel sohbetinle şenlensin ....

    YanıtlaSil
  4. Harika bir sofra sunumun var. Gerçekten çok hoşuma gidiyor. Çok zarif ve abartısız, ama resimlerdeki yemeklerin tariflerini daha çok vermeni isterdim. Mesela pastırmalı peyniri teflon tavada mı yaptın? Çok şık görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Sağol Sevgi'cim güzel yorumların için.Sonunda yorum bırakabilmen harika.)Pastırmalı peynirleri fırında yaptım on on iki dakika bıraktım.Biraz yıkılmışlardı ama yine de hoştu.

    YanıtlaSil