11 Ekim 2011 Salı

Fransız Soğan Çorbası Hezimeti!

    Bu çorbayı o kadar özenerek hazırlayıp yapmama rağmen tam bir hezimet oldu.Çok üzgünüm.Meşhur Fransız soğan çorbasından bahsediyorum.O kadar överler ben daha önce tatmamıştım fakat yapılışı kolay bir çorbaydı. Hep yapmak isterdim ne yazık ki olmadı neyi yanlış yaptım bilmiyorum.Yada damak zevkimize uygun olmadı .Bilmiyorum.Saatler yağmurlu bir İstanbul gününde çorba vaktini gösterselerde ne yazık ki bu çorbanın zamanını değil.Bu çorbayla ilgili tecrübeleriniz varsa paylaşın benimle lütfen.
   Fransız soğan çorbası yerine ana yemek olarak ratatouille tarzı etsiz bir sebze yemeği yaptım gayet güzeldi kısaca yapılışını anlatayım çok basit ve çok lezzetli.Havuç ,patlıcan ,kabak kırmızı biber ve bir iki yeşil biberi biraz zeytinyağı ve suyla ayrı ayrı pişirip fırın kabına dizdim.Üzerlerine kekik,nane,kırmızı biber,maydanoz,dere otu biraz dut pekmezi ve nar ekşisi koydum.Üstüne domateslerden kapak yaptım. Domatesleri de kekik ve deniz tuzuyla tatlandırdım.Üstünü kapatıp fırında pişirdim.Makarnayla servis yaptım.
  Not: Fransız soğan çorbasının yine de tarifi istenirse verebilirim.
                                                                                                               Tuğba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder