25 Ekim 2011 Salı

Fırında somon





Bir Karadenizli olarak balık sevmiyor oluşum ne kadar da tuhaf. Ne yapayım sevemiyorum bir türlü. Hani eşim zorlamasa yarın akşam balık yiyelim demese hiç mi hiç pişirmeyeceğim ama elden ne gelir. Onca balık türü arasında sadece -ki o da çok iştahla değil - hamsi ızgara yiyebiliyordum ki sonunda başka bir alternatif daha buldum kendime. Fırında somon... Yanlış hatırlamıyorsam sevgili arkadaşım Binnaz anlatmıştı bu tarifi bana. Bence gayet güzel olmuştu... Denemekte fayda var.

Kılçıkları temizlenmiş somon filetolar bir güzel yıkanır ve suyu süzülür. Fırına verilecekleri tepsinin içersinde -ki ben borcam kullandım - tuz, kekik, rendelenmiş sarımsak, biraz zeytin yağı ile marine edilir. Ben iki saat kadar buzdolabında beklettim balıkları. Fırına vermeden önce yuvarlak dilimler halinde kestiğim patatesleri tuz ve karabiberle tatlandırdıktan sonra balıkların üzerine yerleştirdim. Patateslerin üzeri kızarıncaya kadar pişirdim. Hem balıklar hem de patatesler eşit derecede pişmişlerdi. Yanına turplu roka salatası harika oldu.
Teşekkürler Binnazcığım bu hafif ve de sağlıklı tarif için... İnşallah omega ihtiyacımı bir nebze olsun karşılayabileceğim bu tarifle...


Not: En üstteki fotoğrafta arkadan görülen şirin şey oğluşumun minik göbeğidir...
                                                                                                                                 Derya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder