11 Aralık 2011 Pazar

Nefis Pizzalar


    Evet, belki biraz iddialı olabilir ama inanın İtalya’da yediğim pizzalara çok yakın pizzaları bu tarifle evde yapabiliyorum. Çok zevkle yiyoruz biz evde yaptığımız bu pizzaları. Hem çok kolay, hem çok lezzetli.Kesinlikle deneyin. Bu tarifte benim yine Arman Kırım’dan uyguladığım bir tarif.  Saygıyla anıyorum onu, gerçekten çok erken bir kayıp. Eminim benim gibi pek çok yemek sever onun yazılarıyla bir adım daha öne gitmiştir ve onu saygıyla anıyorlardır.

Malzemeler
 
2 bardak un (250 mililitrelik su bardağı); 3/4 bardak artı 2 çorba kaşığı ılıkça su; 1 çay kaşığı tuz; 1 tatlı kaşığı Dr. Oetker instant kuru maya. Sos için: 1 kutu (400 gram) doğranmış domates konservesi; 1 çorba kaşığı tatlı kırmızıbiber salçası; 3 çorba kaşığı zeytinyağı; 1 tatlı kaşığı kuru kekik; tuz ve taze çekilmiş karabiber. Her bir pizza için 125 gram dil peyniri (toplam 250 gram).

Yapılışı

Önce bütün hamur malzemeleri karıştırılır. İyice yoğrulur. Üzeri kapatılarak yarım ya da bir saatliğine sıcak bir yerde mayalanmaya bırakılır.

Daha sonra sos hazırlanır. Ben bu sosu hiç yapmadım. Yazın hazırladığım domates konservelerini kullandım. Fakat bu sosla da çok güzel olacağına eminim. Bütün sos malzemeleri karıştırılıp pişirilir.

Bu arada fırınınız en yüksek dereceye ayarlanıp içine pizza pişireceğiniz kabı bırakırsınız. Sıcak kaba koyacağınız pizza çok daha lezzetli olacaktır.

Fırınınız ve kabınız iyice ısınırken pişireceğiniz kabın şekline uygun pişirme kâğıdı kesmeliniz. Çünkü sıcak kaba hamuru yerleştirmeniz zor olacaktır.

Daha sonra hazırladığınız hamuru merdaneyle ve biraz unla açın. Sıcak fırın kabına, pişirme kâğıdının üstüne yerleştiririn. Üstüne de altı yedi kaşık sos dökün. Sonra sıcak fırının en alt katına ( hatta zeminine bile olabilir)yerleştirip, hamuru tam yedi dakika pişirmeye bırakın. Zaman ayarlı fırınları kurarsanız büyük kolaylık olur.

Yedi dakika sonra fırından çıkardığınız tabanın üstüne tekrar altı, yedi kaşık sos dökün. Üst malzemeleri yerleştirin. Dil peynirlerini küp biçiminde kesin. Dil peyniriyle mozarella peynirine en yakın sonucu alırsınız. Diğer üst malzemeleri sizin zevkinize kalmış. Şarküteri ürünleri, mantarlar yazın kabak patlıcan, ricotta peyniri olabilir. Bizim çok sevdiğimiz pesto soslu, rokalı, fıstıklı bir de yeşil pizza var. Onu da başka bir zaman resimlerim artık. Pizzanın üstünü zevkinize göre döşedikten sonra bu sefer fırının üst tarafına yerleştirip üç ya da dört dakika pişirip nefis pizzanızı yemeye hazırlanın. Afiyet olsun.                   
                                                                                                                        Tuğba






2 yorum:

  1. İnanılmazdı..Domino's ve diğerlerin adresini sildim hemen telefondan..Neden mi? Hem daha hızlı,ucuz ve lezzetli...:)

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyorlar :) üşenmedim diğer sayfalara da baktım valla diğerleri de çok güzel görünüyor.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil