20 Aralık 2012 Perşembe

BÜZME BÖREK


Geçtiğimiz cumartesi arkadaşlarımı ağırladım. Çok keyifli bir gün geçirdik. Uzun zamandır görüşemeyince çay muhabbeti uzadıkça uzadı. Yapımı çok kolay ama tadı son derece güzel bir börek yaptım arkadaşlarıma. Tarifi Sofra dergisinden almıştım. Ben beş tane yufka ile yaptım bu böreği. Her bir yufkayı mutfak tezgahına yaydım ve bir yumurta fırçası ile her yerine hafif hafif sıvı yağ serptim ve ufalanmış beyaz peynir gezdirdim yufkanın her yerine Sonra yufkanın üst ucunu ve alt ucunu ortaya doğru çekerek yufkayı büzdüm bu şekilde yağlanmış fırın tepsisine yerleştirdim. Kare tepsi elbette daha kolay oluyor yerleştirme açısından. Sonra diğer yufkalarla da aynı şeyi yaptım. Yufkaları iyice sıkıştıra sıkıştıra tepsiye yerleştirdim ki büzme börek görüntüsü için daha iyi bu. Sonra bir su bardağı süt ve bir yumurtayı karıştırarak böreğin üstüne döktüm. Beklemek zorunda değildi ama ben bir gece buzdolabında beklettim. Ertesi gün fırına vermeden önce üzerine bir şişe maden suyu ekledim ve fırına verdim. Artık fırından çıkmasına 15 dakika kala üzerine tam dolu olmayan bir su bardağı kadar kaşar rendesi ve yarım demet kadar doğranmış dereotu serptim. bu şekilde 15 dakika kadar daha fırında kaldı. Kaşarlar eriyip hafif kızarınca fırından aldım ve dilimledikten sonra afiyetle yediiiiiiiiiiiiiiik !!!

Derya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder