30 Mart 2012 Cuma

Kakaolu-şerbetli kurabiye


Ve gün sırası Binnaz'daydı. Söz vermiştim ona bu kurabiyelerden yapacağım diye. Gecikmeli olsa da tuttum sözümü. Bu tarifi çok seviyorum çünkü ne zaman denesem aynı lezzette ve kıvam da tutuyor. Tam misafire ikram etmelik çünkü garantili tarif. Sizlerle de paylaşmak istedim...



Malzemeler:

Hamuru için
Ø  1 paket oda sıcaklığında margarin
Ø  1 su bardağı sıvıyağ
Ø  1 yumurta
Ø  1 su bardağı şeker
Ø  3 yemek kaşığı dolusu kakao
Ø  1 paket kabartma tozu
Ø  Un
Ø  Hindistan cevizi

Şerbeti için
Ø  1 su bardağı su
Ø  1 su bardağı şeker

Yapılışı:
Hamur malzemelerinden bildiğimiz kurabiye hamuru kıvamında bir hamur hazırlayın. Resimde görülen kurabiyeleri ben ceviz büyüklüğünde toplardan yapmıştım ama bu seferde yağlı kağıtların içinde biraz küçük kalıyorlar. İsterseniz daha büyük parçalar kopararak da yapabilirsiniz. Çok fazla kabarmadıkları için aşırı büyük olma ihtimalleri yok. Diğer taraftan şeker ve suyu sadece karıştırırak-pişirmeden- bir şerbet hazırlayın. Şerbetin ılık olması gerekiyor. Kurabiyeler fırından çıkıp ilk sıcaklığını attıktan sonra üst kısmını önce şerbete sonra hindistan cevizine batırın ve renkli muffin kağıtlarına koyarak servis ediniz. 

Yukardaki malzemelerden neredeyse iki tepsi kurabiye çıkıyor ben bu nedenle yarı malzemeyle hazırladım kurabiyeleri ve neredeyse 35 tane kurabiye çıktı. Bilginiz bir de üzerine afiyet olsun olsun...

                                                                                                                                               
Derya



2 yorum:

  1. hımmmmm.... çok lezzetliydi benim için yaptığın...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Bu kurabiyeler senin elinden harika oluyor tatlım

    YanıtlaSil