2 Şubat 2012 Perşembe

Bafra'dan bir paylaşım...



Her yarı yıl tatilinde olduğu gibi yine Bafra'dayım; ailemle birlikteyim... Bafra denildiğinde ilk akla gelen genellikle meşhur Bafra pidesi oluyor. Gerçekten de övgüyü hak ediyor bence. Bir gün Bafra pidesi hakkında da bir paylaşımda bulunacağım zaten ama bugün başka bir lezzetten bahsetmek istiyorum. Bence Bafra unlu gıdalar konusunda oldukça başarılı bir ilçe. Nereye baksanız zaten bir iki tane fırın ya da pastane  görüyorsunuz. Ekmeklerin lezzetli oluşu bir yana tatlı ve tuzlu hamur işleri konusunda da oldukça başarılılar. Ben her gelişimde sık sık farklı farklı mekanlara girip değişik gördüklerimi tadıyorum. Sizlerle de son keşfimi paylaşmak istedim. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz yuvarlak kurabiyeler bu tatildeki favorim. Ben hindistan cevizli şeyleri çok severim zaten. Görünce de dayanamadım aldım. İçinde dışı hindistan cevizli olan bu kurabiyelerin içinde havuçlu bir karışım var. Hamuru ise çok yumuşak ve ağızda hemen dağılıyor yumuşaklığına rağmen. Hindistan cevizi sonradan eklendiğine göre kurabiyeler piştikten sonra yapışmanın sağlanması için bir şeylere batırılıyor olsa gerek. Adını sorduğumda havuçlu kek dediler ama bana biraz uyduruk geldi bu isim çünkü hamur kesinlikle kek hamuru değil... neyse bir daha ki gidişime daha detaylı bilgi almaya çalışacağım. Yolunuz Bafra'ya düşerse bence bir deneyin. Bu lezzetli kurabiye topları Gençlik Caddesi'ndeki Karnaval Pastanesi'nde satılıyor. 

                                                                                                                                                       Derya
                                                                                                                                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder